Sunday, January 16, 2011

Musuh ku Diri ku

Kenapa rasa perit sangat hati nie??
Aku tau mereka cuma bagi nasihat...
Aku tau niat mereka baik....
Tapi kenapa rasa sangat sakit hati...
Apa yang aku bentangkan kenapa mesti rasa tidak layak untuk diterima....kenapa?? (Ya Allah jaohkan lah sifat amarah ini)
Aku tau.....antara aku dan kalian....Aku la yang paling kurang ilmu....Kalian sangat arif dan lebih berpengatahuan dari aku nie yang jahil...
Aku sedar sapa diri aku.....Aku sedar diri ini tak cukup layak untuk memberi kata2 motivasi...
Terlalu banyak kekurangan dalam diri aku nie...
Aku kurang pengetahuan tentang agama...Kerna dulu aku x pernah ambik peduli....
Aku terlalu leka dengan duniawi....Terlalu asyik dengan darah muda ku yang melonjak2...
Terlalu lalai bersama teman-teman, nikmati keseronokan dunia yang sementara ini...
Aku terlalu ikot kan kata hati yang mudah terpengaruh dengan godaan syaitan...masyaallah...

Tapi aku sangat bersyukur ke hadrat ilahi....keranaNya....hatiku masih lagi ada cahaya yang membuka pintu hati ku untuk mengingatiNya dan kembali ke jalanNya....alhamdulillah...
Sangat sukar untuk aku berubah dalam sekelip mata....terlalu banyak godaan dan dugaan yang perlu aku tempuh....Akan aku cuba kuat kan iman aku yang tidak seberapa nie..kerana iman yang ada sekarang nie lah yang membolehkan aku bertahan dari segala godaan....
Walau sepayah mana pown..akan aku cuba sebaik mungkin untuk mengubah kepada yang lebih baik....
insyaallah~

Tapi mengapa perubahan yang aku lakukan ini..selalu dipertikaikan....
selalu menyangka....aku berubah kerana orang lain ...
padahal itu sama sekali tidak benar....
Dengan rela hatinya....aku ingin kan perubahan ini....
Even aku terpaksa berlawan dengan diri sendiri setiap hari, setiap saat dan setiap waktu...
supaya aku tidak lagi melakukan segala kemungkaraNya....
kerana bagi aku MUSUH yang paling ketat untuk kita berubah adalah nafsu DIRI SENDIRI.......

No comments: