Wednesday, January 12, 2011

hari pertama di BLOG!!! =p


assalamualaikum.....

hari ni merupakan hari pertama dlm sejarah aku create blog....nth apa tujuannya pown aku xtau..hehe
page pon aku wt color ijau.....ala2 cm ketenangan gitu.....hehe
tu memula la......then aku 2ka bermcm2 lg..smpi la aku rs mls da....
so aku stick je la ngn apa yg da sedia ada skunk nie...

mmg agk sgt blur nak guna benda alah nie....sbb x prnh wat...
mybe hnya tok sekadar meluahkan apa yg tersirat dan tersurat...hehe

tapi tu dulu sebelum aku ubah hidup aku... sebelum aku berhijrah...
dulu aku xtau untuk apa hidup ni... aku xtau tujuan dan sampai bila ia akan berakhir..
sungguh jahilnya aku pada waktu itu...

Tapi sekrang aku sedar kita bukan hanya kejar duniawi semata... 
Belajar..belajar... kerja...kerja... atau carik duit semata... semua yang kita lakukan kt dunia ni adalah amalan kita.... sebab kita akan dipersoalkan apa amalan yang kita dah buat kat dunia ni...
aku banyak berfikir pasal kematian... apa aku nak jawab di hadapan Allah apa amalan yang dah aku buat selama ni... sebab itu aku nekad untuk berubah... 

Blog ni bukan untuk perhiasan semata.. aku pun belum cukup ilmu untuk dikongsi... tapi ilmu sedikit mampu aku carik ni untuk aku sentiasa beringat pada diri sendiri...apa saja yang aku buat, yang aku tulis, yang aku share... semua kerana Allah s.w.t... itulah tujuan hidup aku...

*jika ad tersalah maklumat tegurlah, bimbinglah, didiklah diri ini... 




No comments: